RAABWORKS | UW BEDRIJF ONLINE, ALTIJD VINDBAAR!

Hieronder vindt u een aantal veelgestelde vragen over RaabWorks. Staat uw vraag er niet tussen of wilt u meer informatie? Stel uw vraag via het contactformulier of neem contact op met onze helpdesk.

Op welke manier zorgt RaabWorks voor meer werk?

De consument gebruikt steeds vaker het internet om een vakman voor een klus te selecteren. Een eigen website is niet voor niets het op één na belangrijkste acquisitie kanaal voor de vakman om opdrachten te verwerven. Maar ook bij mond-tot-mond reclame raadpleegt de consument eerst het internet om te kijken of hij zaken gaat doen met een betrouwbare vakman.

Maar hoe zorgt u er voor dat uw website gevonden wordt in de zoekmachines? Het antwoord op die vraag is: een actuele en professionele website met een rijke bron aan informatie over de werkzaamheden die u verricht. Daarom heeft Raab Karcher RaabWorks ontwikkeld. RaabWorks helpt u om online beter gevonden te worden en daarmee de kans op nieuwe opdrachten sterk te vergroten. RaabWorks verzorgt de online marketing voor u en uw bedrijf door middel van een professionele website met een modern design en up-to-date informatie, continu vernieuwd. Of u nu aannemer, metselaar, stukadoor of tegelzetter bent; voor elke bouwprofessional hebben wij een passende oplossing!

Is het mogelijk om eigen onderwerpen aan de website toe te voegen?

Ja, dat is mogelijk! Naast de Homepagina, Over Ons, Diensten, Nieuws, Referenties, Onze Merken en Contact zijn er nog twee hoofdonderwerpen vrij in te delen. Hier kunt u dus bijvoorbeeld extra aandacht geven aan het feit dat u werkt met uitsluitend GreenWorks producten. Of heeft u specialiteiten die u extra aandacht wilt geven, dan zijn deze twee vrije onderwerpen daar uitermate geschikt voor!

Het blijft niet bij deze twee hoofdonderwerpen, want u kunt een onbeperkt aantal subonderwerpen plaatsen onder elk vrij hoofdonderwerp. Zodoende kunt u dus 2 onderdelen volledig naar eigen keuze en wens inrichten.

Wie gaat het onderhoud aan uw website doen en wat kost dat?

De teksten voor uw website worden door professionele tekstschrijvers opgemaakt en onderhouden. Dit geldt voor het gedeelte ‘Onze Diensten’ en ‘Onze Merken’. De overige teksten voor uw website worden, in samenspraak met u, opgemaakt. Zodoende kunnen we de kwaliteit van uw website waarborgen. Met behulp van het gebruiksvriendelijke website beheersysteem kunt u ook eenvoudig zelf aan de slag met het aanpassen van teksten, afbeeldingen of bijvoorbeeld het plaatsen van nieuwe referentieprojecten.

Wij beseffen dat het onderhouden van een website veel tijd vraagt. Kostbare tijd die u liever in een klus of project steekt. Daarom staat onze helpdesk altijd voor u klaar om deze aanpassingen aan uw website voor u te doen of u te ondersteunen bij vragen of problemen. Zo kunt u zich bezighouden met het de werkzaamheden waar u goed in bent. En weet u wat het mooiste is van dit alles? Het kost u niks extra! Hooguit een mailtje of telefoontje of mailtje naar onze helpdesk met de aanpassingen die u op uw website wilt laten doorvoeren. Het maandbedrag van € 79,- of € 99,- is dus inclusief volledige support.

Is RaabWorks duur in vergelijking tot andere marketing middelen?

In vergelijking tot andere advertentie en promotiekanalen is RaabWorks erg voordelig. RaabWorks is een effectievere oplossing dan bijvoorbeeld adverteren in een week of maandblad. Een website is 24 uur per dag, 7 dagen per week voor een consument te bereiken en de inhoud is altijd aan te passen. Een advertentie is periodiek en kan niet aangepast worden. Gedrukt is immers gedrukt! Daarnaast is een website bereikbaar op het moment dat de consument aan het zoeken is.

Ook in vergelijking tot soortgelijke diensten is RaabWorks relatief goedkoop en zeer compleet. U krijgt namelijk een professionele, moderne en complete website welke is voorzien van actuele, relevante en professionele informatie. Uw website is goed te bekijken op zowel computer, laptop, tablet als mobiel en is goed vindbaar in de zoekmachines zoals Google. Daarnaast bevat uw website een eenvoudig en overzichtelijk website beheersysteem om uw website zelfstandig te kunnen onderhouden. Heeft u geen tijd om de aanpassingen aan uw website zelf te doen? Geen probleem onze helpdesk staat voor u klaar! Een compleet pakket dus, voor € 79,- of € 99,- per maand.

Wat is het verschil tussen RaabWorks Basic en RaabWorks Premium?

RaabWorks Basic is een complete, gepersonaliseerde website met relevante en up-to-date informatie die goed vindbaar is in de zoekmachines. U kunt uw website zelfstandig aanpassen met het eenvoudige website beheersysteem of onze helpdesk vragen dit voor u te doen.

Heeft u nog geen bedrijfslogo, visitekaartjes, briefpapier of ander drukwerk of wilt u deze aan laten passen? Dan kunt u kiezen voor RaabWorks Premium. Alleen bij het Premium pakket ontvangt u 1500 credits per jaar. Hiervoor heeft u bijvoorbeeld al een nieuw logo, visitekaartjes en briefpapier. Indien u meer credits nodig heeft kunt u deze altijd los aanschaffen. Voor € 49,- krijgt u 250 credits. Ook bij het RaabWorks Basic pakket kunt u losse credits aanschaffen.

Indien u dus print marketing materiaal nodig heeft kunt u het beste kiezen voor RaabWorks Premium. De prijs per maand ligt € 20,- hoger, maar onderaan de streep bespaart u € 54,- per jaar ten opzichte van RaabWorks Basic. Heeft u geen Print marketing materiaal nodig, dan kunt u beter RaabWorks Basic kiezen. Een complete lijst met mogelijkheden vindt u hier.

Wat kan u met het Print marketing materiaal?

Indien u RaabWorks Premium afneemt, of losse credits heeft aangeschaft, kunt u gebruik maken van Print Marketing Materiaal. Onder Print marketing materiaal verstaan we eigenlijk alles wat gedrukt of geprint kan worden. Denk hierbij aan een nieuw logo, visitekaartjes, briefpapier, enveloppen of een flyer. Maar ook een bus belettering, spandoek of banner behoren tot de mogelijkheden.

Wij maken een ontwerp en maken de bestanden klaar voor de drukker. Het daadwerkelijk drukken, printen en/ of verwerken van het materiaal zit dus niet het aantal credits inbegrepen. Wij kunnen dit voor u uitbesteden bij een van onze huisdrukkers of u kunt de bestanden aan uw eigen drukker overhandigen. Een overzicht van de beschikbare Print marketing materialen kunt u hier vinden.

Kan ik bij RaabWorks Basic ook Print marketing materiaal afnemen?

Natuurlijk! Ook bij RaabWorks Basic kunt u losse credits aanschaffen. Voor € 49,- krijgt u 250 credits. Bij RaabWorks Premium betaalt u een hoger bedrag per maand, maar u krijgt daar wel 1500 credits per jaar voor terug. Bent u van plan Print marketing materiaal af te nemen dan kunt u overwegen om in plaats van RaabWorks Basic te kiezen voor RaabWorks Premium.

Wat kosten losse credits voor Print marketing materiaal?

Bij RaabWorks Premium krijgt u jaarlijks 1500 credits welke u vrij kunt besteden. Mocht dat niet voldoende zijn om in al uw behoeften te voorzien dan kunt u losse credits bij kopen. Credits kosten € 49,- voor 250 credits. Heeft u RaabWorks Basic en wilt u toch Print marketing materiaal? Dan kunt u losse credits kopen voor € 49,- per 250 credits.

Zijn de kosten voor het drukwerk inbegrepen bij het Print marketing materiaal?

Nee, de kosten voor het daadwerkelijk drukken, printen en of verwerken van het Print marketing materiaal zitten niet bij het aantal credits inbegrepen. De bestanden worden wel door ons opgemaakt, maar niet gedrukt of geprint. Natuurlijk hebben wij wel contacten waar we het materiaal voor een goede prijs professioneel kunnen laten printen of drukken. Maar u staat ook vrij om met de bestanden naar uw eigen drukker te gaan. Zo kunt u zelf beslissen wat u wilt laten afdrukken op welk moment en in welke hoeveelheid. De kosten voor het laten drukken of printen van de materialen zijn dus voor eigen rekening, het opmaken van de bestanden en de begeleiding naar de drukker nemen wij voor onze rekening.

Is overstappen van Premium naar Basic, of andersom, mogelijk?

Voorbeeld 1: Ik sluit nu RaabWorks Basic af. Het eerste jaar heb ik nog geen Print marketing ondersteuning nodig. In het tweede jaar wil ik toch graag gebruik maken van credits. Zo veel, dat overstappen naar Premium rendabel is. Ik kan dan aan het begin van mijn tweede jaar overstappen naar RaabWorks Premium. Samengevat: Jaar 1 betaal ik € 79,- per maand (RaabWorks Basic). Jaar 2 en 3 betaal ik € 99,- per maand (RaabWorks Premium).

Voorbeeld 2: Ik sluit nu RaabWorks Premium af, omdat ik direct gebruik wil maken van Print marketing ondersteuning. Ik wil een logo, briefpapier en enveloppen laten ontwerpen en mijn bedrijfsbus laten beletteren. Dat kost in totaal 2250 credits. Ik heb dus de credits van jaar 1 en jaar 2 nodig om dit te kunnen realiseren. Er blijven nog 750 credits over (2 x 1500 credits – 2250 credits) welke ik over jaar 1 en jaar 2 nog in kan zetten. Ik wil nu overstappen van RaabWorks Premium naar RaabWorks Basic. Dit is dan mogelijk wanneer jaar 2, waar ik de credits al deels van heb opgenomen in jaar 1, is afgelopen. Mijn derde contractjaar betaal ik dus € 79,- per maand in plaats van € 99,- per maand. Samengevat: Jaar 1 en 2 betaal ik € 99,- per maand (RaabWorks Premium). Jaar 3 betaal ik € 79,- per maand (RaabWorks Basic).

Waar kan ik een domeinnaam en e-mail adres registreren en wat kost dat?

Uw eigen website begint natuurlijk met een domeinnaam (website adres, zoals www.raabworks.nl). Hieraan kan ook een e-mail adres worden gekoppeld (bijvoorbeeld info@raabworks.nl). Er zijn veel partijen in Nederland die het registreren van een domeinnaam en e-mail adres aanbieden. Wij hebben goede ervaring met onder andere Strato.nl. Bent u al in het bezit van een domeinnaam? Geen probleem, dan gebruiken we die toch gewoon! U bent en blijft te allen tijde eigenaar van uw domeinnaam. Ongeacht of u het contract met RaabWorks beëindigt of niet.

Aan het registreren van een domeinnaam met bijbehorend e-mail adres zitten kosten verbonden. Bij Strato.nl kan dit al vanaf € 4,80 per jaar. U krijgt daarvoor een domeinnaam (.nl), 1 email box en een DNS-Beheer voor het instellen van de redirect. Sommige partijen brengen ook administratiekosten of andere kosten in rekening. Hosting (webruimte) heeft u niet nodig voor RaabWorks, aangezien het platform op onze servers draait.

Indien gewenst nemen wij graag de domein- en pakket registratie van u over. Indien u ons laat weten welk(e) domein(en) wij voor u kunnen registreren gaan wij dit zo spoedig mogelijk in orde maken. Een geschikte domeinnaam voor uw bedrijf zou kunnen zijn www.uwbedrijfsnaam.nl. U kunt ook aangeven welk(e) e-mail adres(sen) u wilt gaan gebruiken. Dan kunnen we deze ook voor u registreren. Denk bijvoorbeeld aan voornaam@uwbedrijfsnaam.nl of info@uwbedrijfsnaam.nl. U staat natuurlijk vrij om de domein- en pakket registratie in eigen beheer te doen.

Waarom wordt de overeenkomst voor een periode van 3 jaar aangegaan?

De reden dat wij voor een overeenkomst van 3 jaar kiezen heeft een aantal redenen. Allereerst duurt het een bepaalde periode voordat uw website volledig en optimaal is geindexeerd door de zoekmachines. Hoe langer uw website bestaat, hoe meer bezoekers uw website trekt en hoe diverser de inhoud van uw website is, hoe beter u terug gevonden zult worden in de resulaten. Het heeft daarom weinig zin om de overeenkomst voor 1 jaar aan te gaan. Het resultaat is dan nog niet optimaal zichtbaar. Uw website moet dus als het ware ‘groeien’ in de zoekresultaten.

Daarnaast kunt u het vergelijken met het starten van een eigen bedrijf. In het begin weet nog niemand van uw bedrijf, maar na verloop van tijd wordt uw bedrijf steeds bekender en gaan er meer mensen over praten. Zo werkt het met een website ook. Het heeft tijd nodig voordat uw website optimaal rendeert.

Kunnen bovenstaande argumenten u niet overtuigen? Een overeenkomst voor 1 jaar is ook mogelijk, vraag meer informatie aan bij een van onze specialisten of verstuur uw vraag via het contactformulier.